Współczesne tendencje w profilaktyce i resocjalizacji
Field of study: Pedagogy
Programme code: W3-S2PE19.2022

Module name: | Współczesne tendencje w profilaktyce i resocjalizacji |
---|---|
Module code: | ER10 |
Programme code: | W3-S2PE19.2022 |
Semester: |
|
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | exam |
ECTS credits: | 4 |
Description: | Student zapoznaje się z problematyką wchodzącą w zakres współczesnych tendencji w profilaktyce i resocjalizacji tj. danych dot. rozmiarów i struktury przestępczości nieletnich w Polsce, strategii rozwiązywania problemów społecznych, modeli zapobiegania przestępczości, reakcji sądowych wobec nieletnich, wybranych form pomocy (wsparcia) udzielanego jednostkom zdemoralizowanym, zagrożonym niedostosowaniem oraz ich rodzinom (pochodzenia i/lub własnych) w środowisku otwartym i zamkniętym. |
Prerequisites: | Brak wymagań wstępnych. |
Key reading: | (no information given) |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
Student zna podstawową terminologię związaną z ww. przedmiotem (m.in. dewiacja, profilaktyka, kontrola społeczna, resocjalizacja i in.), rozumie jej źródła i zastosowanie w obrębie szeroko pojętej resocjalizacji. E.2R.W1. oraz E.2R.W2. [R_ WT _1] |
K_W02 [1/5] |
Ma wiedzę odnośnie funkcjonowania środowiska rodzinnego (rodzin generacyjnych) nieletnich wychowanków placówek resocjalizacyjnych i występujących w nich czynników chroniących i ryzyka. [R_ WT _2] |
K_W08 [1/5] |
Ma wiedzę odnośnie istniejących form wsparcia w środowisku otwartym, półotwartym i zamkniętym - wybranych instytucji (organizacji) profilaktyczno-wychowawczych, resocjalizacyjno-poprawczych, penitencjarnych i pomocowych na rzecz nieletnich i dorosłych sprawców przestępstw oraz osób zagrożonych niedostosowaniem społecznym. Zna ich rodzaje (typy) specyfikę ich funkcjonowania. Zgodnie z istniejącymi aktami prawnymi potrafi wymienić funkcjonujące instytucjonalne formy wychowania i resocjalizacji dzieci i młodzieży. E.2R.W1. oraz E.2R.W2. [R_ WT _3] |
K_W09 [1/5] |
Student potrafi wykorzystywać zdobytą w ramach zajęć wiedzę teoretyczną z zakresu współczesnych tendencji w profilaktyce i resocjalizacji, co ma swe odzwierciedlenie w znajomości: danych dot. rozmiarów i struktury przestępczości w Polsce, strategii rozwiązywania problemów społecznych, modeli zapobiegania przestępczości, wybranych form pomocy (wsparcia) udzielanego w środowisku otwartym i zamkniętym jednostkom zdemoralizowanym, zagrożonym niedostosowaniem oraz ich rodzinom pochodzenia i/lub własnym. E.2R.U1. E.2R.U12 [R_ WT _4] |
K_U02 [2/5] |
Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
---|---|---|
Egzamin [R_ WT _w_1] | Egzamin w formie pisemnej |
R_ WT _1 |
Publiczna prezentacja tematu. [R_ WT _w_2] | Udział w pracy grupowej i prezentacji tematu przez mniejsze 2-4 osobowe grupy studentów. Do zaproponowanych przez prowadzącego przedmiot (ćwiczenia) tematów, studenci zgłaszają się indywidualnie. Student czyta zadane (wskazane) przez prowadzącego lektury i bierze udział w problemowej dyskusji grupowej. |
R_ WT _1 |
Aktywność własna /aktywny udział w zajęciach. [R_ WT _w_3] | Czytanie lektur wyznaczonych do każdego tematu i branie aktywnego udziału w dyskusji na zajęciach – ocena wypowiedzi ustnej. |
R_ WT _1 |
Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
---|---|---|---|---|---|
Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
lecture [R_ WT _fs_1] | Metoda podająca z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej |
30 | Student zapoznaje się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą. |
30 |
Egzamin [R_ WT _w_1] |
practical classes [R_ WT _fs_2] | Dyskusja, metoda uczenia się we współpracy |
15 | Przygotowanie pracy zaliczeniowej |
45 |
Publiczna prezentacja tematu. [R_ WT _w_2] |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |