Seminarium dyplomowe 1
Field of study: Pedagogy
Programme code: 12-N1PE12.2014

Module name: | Seminarium dyplomowe 1 |
---|---|
Module code: | 12-PE-OP-N1-10SD.1 |
Programme code: | 12-N1PE12.2014 |
Semester: | summer semester 2015/2016 |
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 5 |
Description: | Celem seminarium dyplomowego jest teoretyczne i praktyczne poznanie warsztatu badawczego; uściślenie zainteresowań naukowych studentów (nakreślenie granic obszaru badawczego). Po wyszukaniu i wstępnej analizie literatury przedmiotu określenie kluczowych pojęć związanych z tematem pracy, odniesienie ich problematyki pracy dyplomowej; opracowanie koncepcji pracy – określenie i uzasadnienie wyboru tematu, ustalenie struktury pracy; wyznaczenie problemów, zmiennych, sformułowanie hipotez, wybór głównych metod, wybór terenu badań i badanej grupy. Seminarium związane jest ściśle z problematyką specjalności opiekuńczo-wychowawczej, praca ma poszerzać wiedzę i a nade wszystko kompetencje zawodowe studenta, praktyczne przygotowanie do pracy. |
Prerequisites: | Realizacja efektów kształcenia modułów w zakresu kształcenia ogólnego, podstawowego, kierunkowego. |
Key reading: | (no information given) |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia. [_K_1] |
K_K01 [3/5] |
dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną i cudzą pracą, poszukuje optymalnych rozwiązań, postępuje zgodnie z zasadami etyki. [_K_2] |
K_K05 [3/5] |
potrafi, w ramach poczynań badawczych właściwych przygotowywanej pracy dyplomowej, dokonywać obserwacji i interpretacji zjawisk społecznych, analizuje ich powiązania z różnymi obszarami działalności pedagogicznej [_U_1] |
K_U01 [3/5] |
posiada elementarne umiejętności badawcze pozwalające na analizowanie przykładów badań oraz konstruowanie i powadzenie prostych badań pedagogicznych, potrafi sformułować wnioski, opracować i zaprezentować wyniki (z wykorzystaniem ICT) oraz wskazać kierunki dalszych badań [_U_2] |
K_U05 [3/5] |
ma elementarną wiedzę o projektowaniu i prowadzeniu badań w pedagogice, a w szczególności o problemach badawczych, metodach, technikach i narzędziach badawczych [_W_1] |
K_W12 [3/5] |
ma elementarną wiedzę o metodyce wykonywania typowych zadań, normach, procedurach stosowanych różnych obszarach działalności pedagogicznej w tym działalności badawczej [_W_2] |
K_W16 [3/5] |
Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
---|---|---|
projekt [_w_1] | ocena przygotowanej i zaprezentowanej koncepcji pracy (temat roboczy, uzasadnienie wyboru tematu, spis treści, przedmiot, cel badań, problemy, hipotezy, zmienne, metody, określenie terenu badań i badanej grupy, wybór literatury) |
_K_1 |
Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
---|---|---|---|---|---|
Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
seminar [_fns_1] | metoda słowna, projektów, problemowa, dyskusja, autoprezentacja, instruktaż, symulacje |
15 | przygotowanie i zaprezentowanie koncepcji pracy dyplomowej (temat roboczy, uzasadnienie wyboru tematu, spis treści, przedmiot, cel badań, problemy, hipotezy, zmienne, metody, określenie terenu badań i badanej grupy, wybór literatury) |
135 |
projekt [_w_1] |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |