Game Design: Module 2 - Basic Graphics Skills (2d and 3d Graphics)
Field of study: English Philology
Programme code: W1-S1FA19.2.2020

Module name: | Game Design: Module 2 - Basic Graphics Skills (2d and 3d Graphics) |
---|---|
Module code: | W1-FA-SW-S1-PG2-PG-2 |
Programme code: | W1-S1FA19.2.2020 |
Semester: | summer semester 2020/2021 |
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 4 |
Description: | The aim of the course is to familiarize the students with tools and techniques of 2D and 3D graphics and to develop basic graphics skills and competences. The students will develop an awareness of the role of computer graphics in the game design process and will come to understand the technical and artistic limitations brought about by the choice of technologies, the standards and particular solutions applied to the specific game design process. The students will learn about basic theoretical concepts in computer graphics, such as the distinctions between vector and raster graphics, colour models, graphics file formats and the available tools and software. The students will also gain practical skills enabling them to effectively use the available graphical and game development tools during level design. |
Prerequisites: | Succesful completion of Game Design module 2. |
Key reading: | (no information given) |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
ma świadomość poziomu posiadanych umiejętności i wiedzy, złożonego charakteru pracy nad powstaniem gry komputerowej i konieczności aktywizacji oraz łączenia ze sobą umiejętności z różnych dziedzin, a także samodzielnie i systematycznie doskonali posiadane umiejętności, i nabywa nowe, czerpiąc z dorobku pokrewnych dziedzin [SW-S1-PG2-PG_K_1] |
FA1_K01 [2/5] |
ma świadomość estetycznego i artystycznego wymiaru gier komputerowych oraz uczestniczy w jego kształtowaniu. [SW-S1-PG2-PG_K_2] |
FA1_K05 [3/5] |
potrafi obsługiwać wybrane narzędzia (oprogramowanie) graficzne na poziomie podstawowych i średniozaawansowanym, [SW-S1-PG2-PG_U_1] |
FA1_U21 [4/5] |
potrafi wykonać proste zadania z zakresu tworzenia grafiki komputerowej, pozwalające ocenić stopień opanowania obsługi oprogramowania i stopień zrozumienia specyfiki grafiki komputerowej tworzonej na potrzeby gry komputerowej, [SW-S1-PG2-PG_U_2] |
FA1_U20 [3/5] |
potrafi dokonać podstawowych przekształceń graficznych, korzystając z narzędzi graficznych i stosując odpowiednie praktyki [SW-S1-PG2-PG_U_3] |
FA1_U20 [3/5] |
posiada podstawową wiedzę teoretyczną z dziedziny grafiki komputerowej oraz zna terminologię dziedziny [SW-S1-PG2-PG_W_1] |
FA1_W02 [3/5] |
zna podstawowe zasady i techniki tworzenia dwuwymiarowej i trójwymiarowej grafiki komputerowej, jej wybrane techniczne aspekty oraz wykorzystywane oprogramowanie [SW-S1-PG2-PG_W_2] |
FA1_W02 [3/5] |
zna znaczenie grafiki komputerowej dla procesu wizualizacji świata przedstawionego gry komputerowej, zna ograniczenia wynikające ze stosowanych formatów grafiki oraz z technicznych uwarunkowań projektu gry [SW-S1-PG2-PG_W_3] |
FA1_W02 [3/5] |
Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
---|---|---|
Prace własne [SW-S1-PG2-PG_w_1] | ocena poziomu wiedzy i umiejętności studentów na podstawie wykonywanych przez nich prac graficznych |
SW-S1-PG2-PG_K_1 |
Test końcowy [SW-S1-PG2-PG_w_2] | ocena końcowa poziomu wiedzy i umiejętności studentów
LUB
ocena umiejętności studentów na podstawie wykonywanych zespołowo prac projektowych |
SW-S1-PG2-PG_W_1 |
LUB prace grupowe [SW-S1-PG2-PG_w_3] | LUB
ocena umiejętności studentów na podstawie wykonywanych zespołowo prac projektowych |
SW-S1-PG2-PG_K_1 |
Rozmowa kontrolna (opcjonalnie) [SW-S1-PG2-PG_w_4] | Ustna ocena stopnia przygotowania studenta do zajęć dokonywana na bieżąco w trakcie trwania modułu. Ocena może dotyczyć znajomości zadanego na dane zajęcia tekstu oraz znajomości problemów i zagadnień uprzednio omówionych. |
SW-S1-PG2-PG_W_1 |
Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
---|---|---|---|---|---|
Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
practical classes [SW-S1-PG2-PG_fs_1] | - indywidualne i grupowe ćwiczenia wykorzystujące pracownię komputerową |
30 | - Lektura tekstów obowiązkowych i podręczników i samodzielne poszukiwanie i przyswojenie informacji uzupełniających
- wykonywanie samodzielnych i grupowych prac domowych – prace projektowe
- samodzielne ćwiczenie i doskonalenie umiejętności technicznych |
90 |
Prace własne [SW-S1-PG2-PG_w_1] |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |