Game Design: Module 2 - Basic Graphics Skills (2d and 3d Graphics) Field of study: English Philology
Programme code: W1-S1FA19.2.2020

Module name: Game Design: Module 2 - Basic Graphics Skills (2d and 3d Graphics)
Module code: W1-FA-SW-S1-PG2-PG-2
Programme code: W1-S1FA19.2.2020
Semester: summer semester 2020/2021
Language of instruction: Polish
Form of verification: course work
ECTS credits: 4
Description:
The aim of the course is to familiarize the students with tools and techniques of 2D and 3D graphics and to develop basic graphics skills and competences. The students will develop an awareness of the role of computer graphics in the game design process and will come to understand the technical and artistic limitations brought about by the choice of technologies, the standards and particular solutions applied to the specific game design process. The students will learn about basic theoretical concepts in computer graphics, such as the distinctions between vector and raster graphics, colour models, graphics file formats and the available tools and software. The students will also gain practical skills enabling them to effectively use the available graphical and game development tools during level design.
Prerequisites:
Succesful completion of Game Design module 2.
Key reading:
(no information given)
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
ma świadomość poziomu posiadanych umiejętności i wiedzy, złożonego charakteru pracy nad powstaniem gry komputerowej i konieczności aktywizacji oraz łączenia ze sobą umiejętności z różnych dziedzin, a także samodzielnie i systematycznie doskonali posiadane umiejętności, i nabywa nowe, czerpiąc z dorobku pokrewnych dziedzin [SW-S1-PG2-PG_K_1]
FA1_K01 [2/5] FA1_K02 [3/5]
ma świadomość estetycznego i artystycznego wymiaru gier komputerowych oraz uczestniczy w jego kształtowaniu. [SW-S1-PG2-PG_K_2]
FA1_K05 [3/5]
potrafi obsługiwać wybrane narzędzia (oprogramowanie) graficzne na poziomie podstawowych i średniozaawansowanym, [SW-S1-PG2-PG_U_1]
FA1_U21 [4/5]
potrafi wykonać proste zadania z zakresu tworzenia grafiki komputerowej, pozwalające ocenić stopień opanowania obsługi oprogramowania i stopień zrozumienia specyfiki grafiki komputerowej tworzonej na potrzeby gry komputerowej, [SW-S1-PG2-PG_U_2]
FA1_U20 [3/5] FA1_U21 [4/5]
potrafi dokonać podstawowych przekształceń graficznych, korzystając z narzędzi graficznych i stosując odpowiednie praktyki [SW-S1-PG2-PG_U_3]
FA1_U20 [3/5] FA1_U21 [4/5]
posiada podstawową wiedzę teoretyczną z dziedziny grafiki komputerowej oraz zna terminologię dziedziny [SW-S1-PG2-PG_W_1]
FA1_W02 [3/5] FA1_W13 [3/5] FA1_W15 [5/5]
zna podstawowe zasady i techniki tworzenia dwuwymiarowej i trójwymiarowej grafiki komputerowej, jej wybrane techniczne aspekty oraz wykorzystywane oprogramowanie [SW-S1-PG2-PG_W_2]
FA1_W02 [3/5] FA1_W13 [3/5] FA1_W15 [5/5]
zna znaczenie grafiki komputerowej dla procesu wizualizacji świata przedstawionego gry komputerowej, zna ograniczenia wynikające ze stosowanych formatów grafiki oraz z technicznych uwarunkowań projektu gry [SW-S1-PG2-PG_W_3]
FA1_W02 [3/5] FA1_W13 [3/5] FA1_W15 [5/5]
Type Description Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related
Prace własne [SW-S1-PG2-PG_w_1]
ocena poziomu wiedzy i umiejętności studentów na podstawie wykonywanych przez nich prac graficznych
SW-S1-PG2-PG_K_1 SW-S1-PG2-PG_K_2 SW-S1-PG2-PG_U_1 SW-S1-PG2-PG_U_2 SW-S1-PG2-PG_U_3
Test końcowy [SW-S1-PG2-PG_w_2]
ocena końcowa poziomu wiedzy i umiejętności studentów LUB ocena umiejętności studentów na podstawie wykonywanych zespołowo prac projektowych
SW-S1-PG2-PG_W_1 SW-S1-PG2-PG_W_2 SW-S1-PG2-PG_W_3
LUB prace grupowe [SW-S1-PG2-PG_w_3]
LUB ocena umiejętności studentów na podstawie wykonywanych zespołowo prac projektowych
SW-S1-PG2-PG_K_1 SW-S1-PG2-PG_K_2 SW-S1-PG2-PG_U_1 SW-S1-PG2-PG_U_2 SW-S1-PG2-PG_U_3
Rozmowa kontrolna (opcjonalnie) [SW-S1-PG2-PG_w_4]
Ustna ocena stopnia przygotowania studenta do zajęć dokonywana na bieżąco w trakcie trwania modułu. Ocena może dotyczyć znajomości zadanego na dane zajęcia tekstu oraz znajomości problemów i zagadnień uprzednio omówionych.
SW-S1-PG2-PG_W_1 SW-S1-PG2-PG_W_2 SW-S1-PG2-PG_W_3
Form of teaching Student's own work Assessment of the learning outcomes
Type Description (including teaching methods) Number of hours Description Number of hours
practical classes [SW-S1-PG2-PG_fs_1]
- indywidualne i grupowe ćwiczenia wykorzystujące pracownię komputerową
30
- Lektura tekstów obowiązkowych i podręczników i samodzielne poszukiwanie i przyswojenie informacji uzupełniających - wykonywanie samodzielnych i grupowych prac domowych – prace projektowe - samodzielne ćwiczenie i doskonalenie umiejętności technicznych
90 Prace własne [SW-S1-PG2-PG_w_1] Test końcowy [SW-S1-PG2-PG_w_2] LUB prace grupowe [SW-S1-PG2-PG_w_3] Rozmowa kontrolna (opcjonalnie) [SW-S1-PG2-PG_w_4]
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)