Teacher Training: Module 1, Basics of Didactics Field of study: English Philology
Programme code: W1-S1FA19.2.2020

Module name: Teacher Training: Module 1, Basics of Didactics
Module code: W1-FA-NX-S1-PD-1
Programme code: W1-S1FA19.2.2020
Semester: winter semester 2020/2021
Language of instruction: English
Form of verification: course work
ECTS credits: 2
Description:
The aim of the module is to introduce basic elements of general didactics. The syllabus includes: didactics as science, basic didactic concepts (such as: learning, teaching, education), methods of didactic research, didactic systems, and basic elements of education: aims , content, principles , methods and form, as well as planning. The module also includes introduction to the notion of school as institution.
Prerequisites:
(no information given)
Key reading:
(no information given)
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje krytycznej oceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności w trakcie realizowania działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) [NX-S1-PD-3_k_1]
FAN1_K01 [2/5]
Odpowiedzialne przygotowuje do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania pedagogiczne (dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze). [NX-S1-PD-3_k_2]
FAN1_K06 [2/5]
Potrafi dokonywać obserwacji i sytuacji zadań pedagogicznych [NX-S1-PD-3_u_1]
FAN1_U01 [2/5]
Potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz psychologii do analizowania i interpretowania określonego rodzaju sytuacji i zdarzeń pwedagogicznych, a także motywów i wzorów zachowań uczestników tych sytuacji [NX-S1-PD-3_u_2]
FAN1_U03 [2/5]
Posiada elementarną wiedzę na temat wychowania i kształcenia, w tym ich filozoficznych, społeczno-kulturowych, psychologicznych, biologicznych i medycznych podstaw. [NX-S1-PD-3_w_1]
FAN1_W03 [2/5]
Ma podstawową orientację w zakresie głównych środowisk wychowawczych, ich specyfiki i procesów w nich zachodzących. [NX-S1-PD-3_w_2]
FAN1_W05 [2/5]
Ma podstawową wiedzę w zakresie struktury i funkcji systemu edukacji - celów, podstaw prawnych organizacji i funkcjonowania instytucji edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych [NX-S1-PD-3_w_3]
FAN1_W07 [2/5]
Type Description Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related
zaliczenie [NX-S1-PD-3_w_1]
Assessment of student's skills and knowledge gained during classes. Means of assessement: test or project or reflective essay.
NX-S1-PD-3_k_1 NX-S1-PD-3_k_2 NX-S1-PD-3_u_1 NX-S1-PD-3_u_2 NX-S1-PD-3_w_1 NX-S1-PD-3_w_2 NX-S1-PD-3_w_3
Form of teaching Student's own work Assessment of the learning outcomes
Type Description (including teaching methods) Number of hours Description Number of hours
practical classes [NX-S1-PD-3_fs_1]
Group discussions; methods of active learning, including brainstorming, case studies , simulations, etc.; problem-solving tasks, group work and pair work.
30
Extensive literature reading; student's self-study with coursebook and didactic materials
15 zaliczenie [NX-S1-PD-3_w_1]
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)