Teacher Training: Module 1, Basics of Didactics
Field of study: English Philology
Programme code: W1-S1FA19.2.2020
| Module name: | Teacher Training: Module 1, Basics of Didactics |
|---|---|
| Module code: | W1-FA-NX-S1-PD-1 |
| Programme code: | W1-S1FA19.2.2020 |
| Semester: | winter semester 2020/2021 |
| Language of instruction: | English |
| Form of verification: | course work |
| ECTS credits: | 2 |
| Description: | The aim of the module is to introduce basic elements of general didactics. The syllabus includes: didactics as science, basic didactic concepts (such as: learning, teaching, education), methods of didactic research, didactic systems, and basic elements of education: aims , content, principles , methods and form, as well as planning. The module also includes introduction to the notion of school as institution. |
| Prerequisites: | (no information given) |
| Key reading: | (no information given) |
| Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
|---|---|
Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje krytycznej oceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności w trakcie realizowania działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) [NX-S1-PD-3_k_1] |
FAN1_K01 [2/5] |
Odpowiedzialne przygotowuje do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania pedagogiczne (dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze). [NX-S1-PD-3_k_2] |
FAN1_K06 [2/5] |
Potrafi dokonywać obserwacji i sytuacji zadań pedagogicznych [NX-S1-PD-3_u_1] |
FAN1_U01 [2/5] |
Potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz psychologii do analizowania i interpretowania określonego rodzaju sytuacji i zdarzeń pwedagogicznych, a także motywów i wzorów zachowań uczestników tych sytuacji [NX-S1-PD-3_u_2] |
FAN1_U03 [2/5] |
Posiada elementarną wiedzę na temat wychowania i kształcenia, w tym ich filozoficznych, społeczno-kulturowych, psychologicznych, biologicznych i medycznych podstaw. [NX-S1-PD-3_w_1] |
FAN1_W03 [2/5] |
Ma podstawową orientację w zakresie głównych środowisk wychowawczych, ich specyfiki i procesów w nich zachodzących. [NX-S1-PD-3_w_2] |
FAN1_W05 [2/5] |
Ma podstawową wiedzę w zakresie struktury i funkcji systemu edukacji - celów, podstaw prawnych organizacji i funkcjonowania instytucji edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych [NX-S1-PD-3_w_3] |
FAN1_W07 [2/5] |
| Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
|---|---|---|
| zaliczenie [NX-S1-PD-3_w_1] | Assessment of student's skills and knowledge gained during classes. Means of assessement: test or project or reflective essay. |
NX-S1-PD-3_k_1 |
| Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
| practical classes [NX-S1-PD-3_fs_1] | Group discussions; methods of active learning, including brainstorming, case studies , simulations, etc.; problem-solving tasks, group work and pair work. |
30 | Extensive literature reading; student's self-study with coursebook and didactic materials |
15 |
zaliczenie [NX-S1-PD-3_w_1] |
| Attachments |
|---|
| Module description (PDF) |
| Syllabuses (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semester | Module | Language of instruction |
| (no information given) | ||