Seminarium specjalizacyjne SM-3 Field of study: Sociology
Programme code: W3-N2SO19.2021

Module name: Seminarium specjalizacyjne SM-3
Module code: W3-SO-S2-SS_SM3
Programme code: W3-N2SO19.2021
Semester: winter semester 2022/2023
Language of instruction: depending on the choice
Form of verification: course work
ECTS credits: 3
Description:
Moduł Seminarium specjalizacyjne ma pozwolić studentom na poznanie i zrozumienie podstawowych zjawisk i procesów związanych ze współczesnym marketingiem miejskim, wpływem infrastruktury i budowy marki na rozwój miasta a także dostrzeganie związków, jakie zachodzą pomiędzy zjawiskami i przemianami w przestrzeni miejskiej a strategiami rozwoju projektowanymi przez lokalnych decydentów i kreatorów życia miejskiego. Dzięki poznaniu treści i genezy podstawowych nurtów teoretycznych w marketingu miejskim student powinien rozumieć istotę i uwarunkowania aktualnych zjawisk i procesów związanych z promocją i wzmacnianiem atrakcyjności współczesnych miast, w szczególności zaś identyfikować czynniki mające wpływ na podwyższenie tej atrakcyjności a co za tym idzie przyczynianiem się do rozwoju miast i zatrzymywaniem w nich najcenniejszego kapitału ludzkiego. Student ma ponadto poznać metody analizy socjologicznej w identyfikowaniu problemów i opracowywaniu strategii promocji miasta w oparciu o analizę SWOT oraz zyskać umiejętność czerpania informacji ze źródeł zastanych dotyczących aktualnej pozycji miast w profesjonalnych rankingach np. atrakcyjności inwestycyjnej.
Prerequisites:
Zaliczony kurs socjologii miasta.
Key reading:
(no information given)
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
Student definiuje podstawowe pojęcia z zakresu problematyki budowy marki, promocji i infrastruktury miejskiej. Opisuje procesy i zjawiska rozwoju współczesnych miast i roli marketingu miejskiego i kształtowania infrastruktury w celu intensyfikowania procesów rozwojowych, klasyfikuje i porządkuje wiedzę na ich temat z wykorzystaniem terminologii socjologicznej do ich opisu [S2_SS_SM_3 _1]
S2_W01 [3/5] S2_W04 [3/5] S2_W11 [4/5] S2_U12 [4/5]
Student zna tezy kluczowych teorii dotyczących marketingu miejskiego [S2_SS_SM_3 _2]
S2_W03 [2/5] S2_W04 [5/5] S2_W10 [3/5]
Student zna źródła danych stosowanych we współczesnym marketingu miejskim oraz metody analizy działań promocyjnych współczesnych miast [S2_SS_SM_3 _3]
S2_W02 [2/5] S2_W04 [4/5] S2_W14 [5/5] S2_W15 [5/5]
Student zna zasady prognozowania kierunków rozwoju, wskazuje zależności pomiędzy aktualną wartością marki miasta a przyszłymi zdarzeniami będącymi efektem celowo podjętych działań promocyjno – brandingowych [S2_SS_SM_3 _4]
S2_W05 [3/5] S2_W06 [4/5] S2_W08 [4/5] S2_W11 [3/5]
Student identyfikuje i wyjaśnia zależności występujące pomiędzy zjawiskami społecznymi a życiem współczesnych miast i posiada umiejętność wypowiadania się na te tematy. w j. polskim i angielskim. Definiuje problemy i rozumie stosowane strategie rozwoju [S2_SS_SM_3 _5]
S2_W18 [2/5] S2_W19 [3/5] S2_U02 [5/5] S2_U03 [4/5] S2_U10 [2/5] S2_U12 [4/5] S2_U14 [4/5]
Student posiada umiejętność wykorzystania metod analizy socjologicznej do przeprowadzenia analiz współczesnych problemów miast i metropolii, umie skonstruować narzędzie badawcze do diagnozy tych problemów ze wskazaniem na mocne i słabe strony oraz szanse i zagrożenia, posługuje się podstawowymi miarami demograficznymi w charakteryzowaniu zjawisk i procesów ludnościowych [S2_SS_SM_3 _6]
S2_U07 [4/5] S2_U08 [2/5] S2_U11 [3/5]
Student przyjmuje postawę analityczną względem obserwowanych zdarzeń i zjawisk miejskich, podejmuje wysiłek związany z dociekaniem przyczyn i konsekwencji procesów urbanizacji, suburbanizacji, gentryfikacji, urban sprawl, metropolizacji [S2_SS_SM_3 _7]
S2_U16 [4/5] S2_K01 [4/5] S2_K02 [5/5]
Type Description Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related
Sprawdzian [S2_SS_SM_3 _w_1]
- weryfikacja wiedzy, umiejętności, kompetencji społecznych na podstawie treści programowych modułu, literatury zamieszczonej w sylabusie oraz pracy własnej studenta; - forma weryfikacji wybierana przez osobę prowadzącą np.: kolokwium ustne/pisemne, test otwarty / wyboru, sprawdzian*, praca wymagająca określonych umiejętności i wiedzy np.: recenzja, case study, projekt (indywidualny, grupowy), zadania problemowe, sprawozdanie, portfolio, prezentacja z dyskusją, prowadzenie / udział w dyskusji, itp.
S2_SS_SM_3 _1 S2_SS_SM_3 _2 S2_SS_SM_3 _3 S2_SS_SM_3 _4 S2_SS_SM_3 _5 S2_SS_SM_3 _6 S2_SS_SM_3 _7
Form of teaching Student's own work Assessment of the learning outcomes
Type Description (including teaching methods) Number of hours Description Number of hours
seminar [S2_SS_SM_3 _fs_1]
analiza treści wskazanych tekstów dotyczących zagadnień szczegółowych w oparciu o dyskusję i pracę w zespołach, a także materiały filmowe
16
lektura wybranych tekstów poszerzających wiedzę
59 Sprawdzian [S2_SS_SM_3 _w_1]
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)