Dystrybucja filmowa krajowa i zagraniczna Field of study: Stage / Film Directing
Programme code: W8-S2RE19.2021

Module name: Dystrybucja filmowa krajowa i zagraniczna
Module code: 09-RE-S2-DFa
Programme code: W8-S2RE19.2021
Semester:
  • winter semester 2025/2026
  • winter semester 2024/2025
  • winter semester 2023/2024
  • winter semester 2022/2023
Language of instruction: Polish
Form of verification: course work
ECTS credits: 2
Description:
Zajęcia poświęcone szeroko rozumianej dystrybucji czyli procesom jakie prowadzą do zaistnienia filmu na rynku. Celem zajęć jest zapoznanie studentów z zagadnieniami dotyczącymi tradycyjnego modelu dystrybucji z podziałem na okna dystrybucyjne, jak również ze zmianami tego modelu wynikającymi z faktu pojawienia się platform streamingowych oraz nieznanych wcześniej pól eksploatacji. Zajęcia pokażą różnicę we wchodzeniu na rynek filmu o potencjale festiwalowym i filmu komercyjnego. Omówione zostanie pozyskiwanie agenta sprzedaży i/lub dystrybutora. Zajęcia obejmą analizę materiałów promocyjnych filmu w przypadku dystrybucji zagranicznej i jej porównanie do materiałów używanych w Polsce. Omówiony zostanie także sposób budowy strategii festiwalowej, metody badania rynku, dyktat box office oraz oczekiwania widowni.
Prerequisites:
(no information given)
Key reading:
(no information given)
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
Student poznaje nowoczesne definicje i kategoryzacje systemu dystrybucji w Polsce i na świecie. [DFa_1]
K_W13 [5/5]
Student wykazuje znajomość problemów i zagadnień związanych z współczesnym rynkiem audiowizualnym. [DFa_2]
K_W13 [5/5] K_K07 [5/5]
Student posiada wiedzę na temat strategii dystrybucji filmu o potencjale artystycznym i komercyjnym. [DFa_3]
K_W13 [5/5]
Student ma rozeznanie w międzynarodowej i krajowej strategii targowej oraz festiwalowej. [DFa_4]
K_W12 [5/5] K_W13 [5/5] K_K08 [5/5]
Student zdobywa kompetencje w zakresie współpracy z producentem i kierownikiem produkcji w kontaktach z agentem sprzedaży, selekcjonerami festiwalowymi etc., rozumie, jak ważną rolę w systemie pełnią platformy streamingowe i ponadnarodowe systemy cyfrowej dystrybucji. [DFa_5]
K_W09 [5/5] K_W13 [5/5] K_U10 [5/5] K_K02 [5/5]
Student posiada rozeznanie w zakresie twórczego kreowania strategii sprzedażowej filmu. [DFa_6]
K_W13 [5/5] K_U02 [5/5] K_K01 [5/5]
Type Description Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related
Ocena ciągła [DFa_w_1]
Ocena końcowa stanowi średnią ważoną z poszczególnych prac cząstkowych studenta, jego obecności i aktywności na zajęciach
DFa_1 DFa_2 DFa_3 DFa_4 DFa_5 DFa_6
Form of teaching Student's own work Assessment of the learning outcomes
Type Description (including teaching methods) Number of hours Description Number of hours
practical classes [DFa_fs_1]
Pogadanka, objaśnienia i wyjaśnienia, prezentacje multimedialne, metoda problemowa, metoda aktywizująca lub gra sytuacyjna i dydaktyczna lub metoda zadaniowa oraz analiza materiału źródłowego, wykorzystanie Internetu
15
Analiza literatury przedmiotu, poszukiwanie przykładów w praktyce, przygotowanie projektów - także grupowych.
25 Ocena ciągła [DFa_w_1]
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)