Komunikacja codzienna w edukacji
Field of study: Pedagogy
Programme code: 12-N1PE12.2014

Module name: | Komunikacja codzienna w edukacji |
---|---|
Module code: | 12-PE-OP-N1-1KC |
Programme code: | 12-N1PE12.2014 |
Semester: | summer semester 2014/2015 |
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 2 |
Description: | Przedmiot komunikacja codzienna w edukacji obejmuje: opis edukacyjnej płaszczyzny komunikacji, charakterystykę ról społecznych uczestników komunikacji, a także wybrane terytorialne i środowiskowe właściwości języka w kontekście (nie)powodzeń edukacyjnych. Prezentuje: akty mowy dominujące w edukacji, a także istotne kody współwystępujące w procesie komunikacji bezpośredniej (wokalika, kinezyka, haptyka i inne). Przedmiot koncentruje się na analizie parametrów kompetencji komunikacyjnej w mowie i w piśmie. W jego zakres włączone jest również poznanie i utrwalenie wiadomości o zasadniczych funkcjach języka (impresywnej, ekspresywnej, fatycznej) i tekstów (społecznej, kumulatywnej, komunikacyjnej). Celem komunikacji codziennej w edukacji jest również wskazanie pułapek niekontrolowanego ulegania wpływom mediów. |
Prerequisites: | (no information given) |
Key reading: | (no information given) |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
opanował kompetencje językowe i komunikacyjne potrzebne w dyskursie edukacyjnym;
rozpoznaje i weryfikuje niebezpieczne dla procesu komunikacji stereotypy społeczne [_K_1] |
K_K01 [4/5] |
rozpoznaje przejawy agresji językowej; praktykuje etykietalne zachowania językowe oraz społecznie akceptowane rytuały [_K_2] |
K_K04 [4/5] |
opanował sztukę przemawiania na forum publicznym (sztukę autoprezentacji);
prezentuje właściwości komunikacji ustnej, pisanej i za pośrednictwem neośrodków [_U_1] |
K_U04 [3/5] |
prezentuje własne pomysły, przemyślenia, podpierając się argumentacją zaczerpniętą z różnych źródeł
komunikacyjno-językowych [_U_2] |
K_U03 [3/5] |
prezentuje własne pomysły, przemyślenia, podpierając się argumentacją zaczerpniętą z różnych źródeł
komunikacyjno-językowych [_U_3] |
K_U07 [4/5] |
zna strukturę edukacyjnego procesu komunikacyjnego, zna podstawowe werbalne i niewerbalne składniki
procesu komunikacji oraz adekwatne funkcje języka i tekstów; rozpoznaje terytorialne i środowiskowe odmiany językowe [_W_1] |
K_W08 [4/5] |
zna rozwojowe i osobowościowe uwarunkowania procesu komunikacji interpersonalnej [_W_2] |
K_W05 [3/5] |
rozpoznaje kod ograniczony i kod rozwinięty; zna poznawcze i emocjonalne składniki stereotypów jako
składników językowego obrazu świata uczestników działalności edukacyjnej, wychowawczej, opiekuńczej [_W_3] |
K_W15 [2/5] |
Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
---|---|---|
kolokwium [_w_1] | sprawdzenie stopnia znajomości treści realizowanych w formie wykładowej i ćwiczeniowej |
_W_1 |
prezentacja grupowa [_w_2] | sprawdzenie stopnia wykorzystania wiadomości przedmiotowych
oraz umiejętności pracy w zespole podczas redagowania wybranego zagadnienia szczegółowego i w trakcie jego prezentacji |
_K_1 |
prezentacja [_w_3] | sprawdzenie umiejętności doboru, analizy i interpretacji lektury własnej
oraz umiejętności komunikacyjnych podczas realizacji prezentacji |
_K_2 |
Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
---|---|---|---|---|---|
Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
lecture [_fns_1] | prezentacja wybranych zagadnień teoretycznych (np. język, komunikacja, akt mowy, uczestnicy procesu komunikacji); wykorzystanie w tym celu środków audiowizualnych |
5 | lektura uzupełniająca, analiza wybranych tekstów jako dopełnienie i rozszerzenie treści wykładowych |
25 |
kolokwium [_w_1] |
practical classes [_fns_2] | przedstawienie przez studentów efektów pracy grupowej w formie prezentacji;
analiza i interpretacja wybranych zagadnień (np. rozpoznawanie aktów mowy, funkcji językowych);
dyskusja dotycząca analizy sytuacji komunikacyjnych w kontekście wybranych lektur |
10 | zgromadzenie, opracowanie i zredagowanie prezentacji grupowej;
przygotowanie tekstów przeznaczonych do analizy i interpretacji wybranych zjawisk komunikacyjno-językowych;
przygotowanie lektur do dyskusji |
30 |
kolokwium [_w_1] |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |