Komunikacja codzienna w edukacji Field of study: Pedagogy
Programme code: 12-N1PE12.2014

Module name: Komunikacja codzienna w edukacji
Module code: 12-PE-OP-N1-1KC
Programme code: 12-N1PE12.2014
Semester: summer semester 2014/2015
Language of instruction: Polish
Form of verification: course work
ECTS credits: 2
Description:
Przedmiot komunikacja codzienna w edukacji obejmuje: opis edukacyjnej płaszczyzny komunikacji, charakterystykę ról społecznych uczestników komunikacji, a także wybrane terytorialne i środowiskowe właściwości języka w kontekście (nie)powodzeń edukacyjnych. Prezentuje: akty mowy dominujące w edukacji, a także istotne kody współwystępujące w procesie komunikacji bezpośredniej (wokalika, kinezyka, haptyka i inne). Przedmiot koncentruje się na analizie parametrów kompetencji komunikacyjnej w mowie i w piśmie. W jego zakres włączone jest również poznanie i utrwalenie wiadomości o zasadniczych funkcjach języka (impresywnej, ekspresywnej, fatycznej) i tekstów (społecznej, kumulatywnej, komunikacyjnej). Celem komunikacji codziennej w edukacji jest również wskazanie pułapek niekontrolowanego ulegania wpływom mediów.
Prerequisites:
(no information given)
Key reading:
(no information given)
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
opanował kompetencje językowe i komunikacyjne potrzebne w dyskursie edukacyjnym; rozpoznaje i weryfikuje niebezpieczne dla procesu komunikacji stereotypy społeczne [_K_1]
K_K01 [4/5]
rozpoznaje przejawy agresji językowej; praktykuje etykietalne zachowania językowe oraz społecznie akceptowane rytuały [_K_2]
K_K04 [4/5] K_K07 [3/5]
opanował sztukę przemawiania na forum publicznym (sztukę autoprezentacji); prezentuje właściwości komunikacji ustnej, pisanej i za pośrednictwem neośrodków [_U_1]
K_U04 [3/5] K_U06 [4/5]
prezentuje własne pomysły, przemyślenia, podpierając się argumentacją zaczerpniętą z różnych źródeł komunikacyjno-językowych [_U_2]
K_U03 [3/5] K_U08 [3/5]
prezentuje własne pomysły, przemyślenia, podpierając się argumentacją zaczerpniętą z różnych źródeł komunikacyjno-językowych [_U_3]
K_U07 [4/5] K_U13 [4/5]
zna strukturę edukacyjnego procesu komunikacyjnego, zna podstawowe werbalne i niewerbalne składniki procesu komunikacji oraz adekwatne funkcje języka i tekstów; rozpoznaje terytorialne i środowiskowe odmiany językowe [_W_1]
K_W08 [4/5]
zna rozwojowe i osobowościowe uwarunkowania procesu komunikacji interpersonalnej [_W_2]
K_W05 [3/5]
rozpoznaje kod ograniczony i kod rozwinięty; zna poznawcze i emocjonalne składniki stereotypów jako składników językowego obrazu świata uczestników działalności edukacyjnej, wychowawczej, opiekuńczej [_W_3]
K_W15 [2/5]
Type Description Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related
kolokwium [_w_1]
sprawdzenie stopnia znajomości treści realizowanych w formie wykładowej i ćwiczeniowej
_W_1 _W_2 _W_3
prezentacja grupowa [_w_2]
sprawdzenie stopnia wykorzystania wiadomości przedmiotowych oraz umiejętności pracy w zespole podczas redagowania wybranego zagadnienia szczegółowego i w trakcie jego prezentacji
_K_1 _U_1 _U_2
prezentacja [_w_3]
sprawdzenie umiejętności doboru, analizy i interpretacji lektury własnej oraz umiejętności komunikacyjnych podczas realizacji prezentacji
_K_2 _U_2 _U_3
Form of teaching Student's own work Assessment of the learning outcomes
Type Description (including teaching methods) Number of hours Description Number of hours
lecture [_fns_1]
prezentacja wybranych zagadnień teoretycznych (np. język, komunikacja, akt mowy, uczestnicy procesu komunikacji); wykorzystanie w tym celu środków audiowizualnych
5
lektura uzupełniająca, analiza wybranych tekstów jako dopełnienie i rozszerzenie treści wykładowych
25 kolokwium [_w_1]
practical classes [_fns_2]
przedstawienie przez studentów efektów pracy grupowej w formie prezentacji; analiza i interpretacja wybranych zagadnień (np. rozpoznawanie aktów mowy, funkcji językowych); dyskusja dotycząca analizy sytuacji komunikacyjnych w kontekście wybranych lektur
10
zgromadzenie, opracowanie i zredagowanie prezentacji grupowej; przygotowanie tekstów przeznaczonych do analizy i interpretacji wybranych zjawisk komunikacyjno-językowych; przygotowanie lektur do dyskusji
30 kolokwium [_w_1] prezentacja grupowa [_w_2] prezentacja [_w_3]
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)