Edukacja kulturalna Field of study: Pedagogy
Programme code: 12-N1PE12.2014

Module name: Edukacja kulturalna
Module code: 12-PE-AN-N1-2EK
Programme code: 12-N1PE12.2014
Semester: winter semester 2016/2017
Language of instruction: Polish
Form of verification: exam
ECTS credits: 5
Description:
celem modułu jest zapoznanie studentów z dziedziną edukacji jaką jest edukacja kulturalna, z jej przedmiotem i głównymi pojęciami, z różnymi koncepcjami i tradycjami jej realizacji. Student powinien rozumieć związek sposobu rozumienia edukacji kulturalnej ze sposobem rozumienia kultury i edukacji; moduł przygotowuje do rozumienia uwarunkowań przebiegu i efektywności edukacji kulturalnej w różnych środowiskach, zapoznaje się zarówno z tekstami omawiającymi problematykę edukacji kulturalnej, jak z polskimi i międzynarodowymi programami działań związanych z edukacją kulturalną i praktyka edukacji kulturalnej w konkretnych środowiskach; student zdobywa umiejętności związane z analizą, krytyczną oceną i formułowaniem uzasadnionych wniosków oraz postulatów w zakresie edukacji kulturalnej realizowanej jako edukacja formalna i nieformalna w różnych środowiskach i grupach wiekowych
Prerequisites:
wiedza z zakresu pedagogiki społecznej, pedagogiki kultury, socjologii kultury, historii i teorii kultury
Key reading:
(no information given)
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
potrafi wskazać środowiska i instytucje realizujące formalną i nieformalną edukację kulturalną oraz przeanalizować program takich działań [_U_1]
K_U01 [4/5] K_U02 [4/5]
potrafi krytycznie oceniać działania w ramach edukacji kulturalnej i uzasadniać swoje oceny [_U_2]
K_U09 [4/5]
potrafi określić potrzeby ,możliwości i uwarunkowania realizacji edukacji kulturalnej w różnych środowiskach [_U_3]
K_U10 [4/5]
potrafi używać specjalistycznego języka, komunikować się przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych [_U_4]
K_U07 [4/5]
zna różne koncepcje edukacji kulturalnej , główne pojęcia jakimi operuje się w tej dziedzinie, rozumie różnice między nimi dotyczące założeń, przedmiotu i celów [_W_1]
K_W10 [4/5] K_W13 [4/5] K_W16 [4/5]
rozumie konsekwencje jakie dla interpretacji edukacji kulturalnej wynikają ze sposobu interpretowania kultury i edukacji I z tradycji, w jakich zakorzeniane są poszczególne koncepcje i programy [_W_2]
K_W11 [4/5]
Type Description Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related
egzamin pisemny w formie pytań problemowych [_w_1]
egzamin w funkcji oceny podsumowującej moduł, oparty na podanej literaturze, zagadnień opracowywanych w ramach konwersatorium i treści wykładów
_U_4 _W_1 _W_2
indywidualna wypowiedź ustna [_w_2]
wypowiedź ustna na podstawie podanych zadań odsyłających do literatury; wypowiedź ustna dotycząca praktyki edukacji kulturalnej (jako ocena formująca w toku zajęć)
_U_1 _U_2 _U_4 _W_1
kolokwium pisemne [_w_3]
kolokwium sprawdzające znajomość podanych tekstów i umiejętność ich wykorzystywania w wyjaśnianiu zjawisk i problemów z zakresu edukacji kulturalnej
_W_1 _W_2
praca pisemna [_w_4]
praca dotycząca zadań związanych z diagnozą edukacji kulturalnej w określonych środowiskach, jej oceną i postulatami
_U_1 _U_2 _U_3
Form of teaching Student's own work Assessment of the learning outcomes
Type Description (including teaching methods) Number of hours Description Number of hours
lecture [_fns_1]
wykład
20
przestudiowanie wskazanej do egzaminu literatury obowiązkowej i wybranych pozycji literatury uzupełniającej
60 egzamin pisemny w formie pytań problemowych [_w_1]
discussion classes [_fns_2]
analiza tekstów źródłowych, dyskusja problemów wyodrębnionych w poznanej literaturze i zadań związanych z diagnozą, ocena i modelowaniem działań środowiskowych w zakresie edukacji kulturalnej,
10
przestudiowanie wskazanej literatury obowiązkowej i wybranych pozycji literatury uzupełniającej, przygotowanie zagadnień do dyskusji; analiza realizacji edukacji kulturalnej w wybranych środowiskach z propozycją – określenie potrzeb, możliwości i sposobów optymalizacji - opracowanie na piśmie
60 indywidualna wypowiedź ustna [_w_2] kolokwium pisemne [_w_3] praca pisemna [_w_4]
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)