Fizyka Field of study: Computer Science
Programme code: 08-N1INI12.2014

Module name: Fizyka
Module code: 08-IO1N-13-F
Programme code: 08-N1INI12.2014
Semester: winter semester 2014/2015
Language of instruction: Polish
Form of verification: course work
ECTS credits: 4
Description:
Moduł Fizyka ma umożliwić studentowi/studentce zapoznanie się z podstawowymi prawami przyrody w zakresie mechaniki newtonowskiej, elektryczności i magnetyzmu, wybranych elementów fizyki współczesnej. Słuchacz/słuchaczka powinna: i) opanować zapis praw fizyki w postaci równań wektorowych, różniczkowych i/lub całkowych, ii) opanować definicje podstawowych wielkości fizycznych ze szczególnym uwzględnieniem wielkości opisujących właściwości materiałowe, iii) opanować analizę wymiarową równań fizycznych, iv) opanować analizę obwodów elektrycznych z uwzględnieniem problemów materiałowych.
Prerequisites:
Wymagana jest znajomość matematyki na poziomie maturalnym poszerzona o elementy rachunku wektorowego, różniczkowego i całkowego.
Key reading:
(no information given)
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
Zrozumienie podstawowych praw przyrody zapisanych w postaci równań matematycznych, poznanie sposobów wnioskowania z tychże równań oraz poznanie metod rozwiązywania prostych problemów fizycznych. Przyswojenie podstawowej wiedzy z zakresu mechaniki newtonowskiej, elektryczności i magnetyzmu, oraz wybranych elementów fizyki współczesnej. Umiejętność analizy, selekcji i krytycznej oceny informacji pozyskanych z różnych źródeł (internet, podręcznik akademicki, wykład, czasopismo popularno-naukowe). Umiejętność objaśniania prostych zjawisk występujących w przyrodzie. [F_1]
K_1_A_I_W03 [1/5] K_1_A_I_W05 [2/5] K_1_A_I_U01 [2/5] K_1_A_I_U02 [2/5] K_1_A_I_K03 [2/5] K_1_A_I_W08 [1/5] K_1_A_I_U07 [1/5] K_1_A_I_U08 [1/5]
Zdobycie umiejętności rozwiązywania prostych problemów fizycznych, analizowanie zadań rachunkowych, wnioskowanie oraz zapisywanie wniosków w postaci równań matematycznych. Umiejętność rozpoznawania zjawisk fizycznych występujących w treści zadań rachunkowych. Umiejętność wnioskowania dedukcyjnego oraz umiejętność precyzyjnego i logicznego wypowiadania własnych ocen i wniosków. [F_2]
K_1_A_I_W03 [1/5] K_1_A_I_W05 [2/5] K_1_A_I_U01 [2/5] K_1_A_I_U02 [2/5] K_1_A_I_K03 [2/5] K_1_A_I_W08 [1/5] K_1_A_I_U07 [1/5] K_1_A_I_U08 [1/5]
Rozwój i doskonalenie umiejętności przyswajania nowej wiedzy, analizy problemowej, wnioskowania na podstawie równań matematycznych, zdobycie umiejętności interpretowania idei i koncepcji. [F_3]
K_1_A_I_W03 [1/5] K_1_A_I_W05 [2/5] K_1_A_I_U01 [2/5] K_1_A_I_U02 [2/5] K_1_A_I_K03 [2/5] K_1_A_I_W08 [1/5] K_1_A_I_U07 [1/5] K_1_A_I_U08 [1/5]
Type Description Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related
Kolokwia pisemne/testy [F_w_1]
Sprawdzenie nabytych umiejętności rozwiązywania prostych problemów fizycznych
F_1 F_2 F_3
Rozmowa [F_w_2]
Ocena rozumienia praw fizyki ich interpretacji i stosowania w problematyce inżynierii materiałowej
F_1 F_2 F_3
Form of teaching Student's own work Assessment of the learning outcomes
Type Description (including teaching methods) Number of hours Description Number of hours
lecture [F_fs_1]
Wykład ma umożliwić zrozumienie podstawowych praw fizyki. Ilustruje ogólne prawidłowości w budowie materii w ujęciu klasycznym i kwantowym.
20
Praca ze wskazaną literaturą obejmująca samodzielne przyswojenie wiedzy w odniesieniu do podstawowych zagadnień
35 Kolokwia pisemne/testy [F_w_1]
practical classes [F_fs_2]
Samodzielna analiza prostych problemów fizycznych oparta o zastosowanie rachunku wektorowego, elementy rachunku różniczkowego oraz całkowego.
25
Przygotowanie do ćwiczeń poprzez samodzielne studiowanie wskazanych zagadnień z podręcznika i/lub zbioru zadań
40 Kolokwia pisemne/testy [F_w_1] Rozmowa [F_w_2]
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)