ZADANIA PLASTYCZNE W EDUKACJI CZ.1
Field of study: Fine Arts Education
Programme code: 13-S1EP12.2.2018
| Module name: | ZADANIA PLASTYCZNE W EDUKACJI CZ.1 |
|---|---|
| Module code: | 13-EP-S1-ZPE.1 |
| Programme code: | 13-S1EP12.2.2018 |
| Semester: | winter semester 2019/2020 |
| Language of instruction: | Polish |
| Form of verification: | course work |
| ECTS credits: | 2 |
| Description: | Realizacja modułu pozwala studentowi opanować podstawowe, praktyczne sposoby pracy edukacyjnej w zakresie sztuki. W ramach realizowanych ćwiczeń student poznaje zadania plastyczne, możliwe do wykorzystania w pracy edukatora dzieci, młodzież, osób dorosłych i starszych. Student poznaje specyfikę zadań plastycznych dla różnych grup odbiorców oraz uczy się świadomego kreowania nowych zadań plastycznych.
|
| Prerequisites: | Brak wymagań wstępnych |
| Key reading: | Literatura: specjalistyczna, branżowa — według indywidualnych sylabusów; materiały prezentowane podczas zajęć. W szczególności literatura obejmuje aktualne katalogi wystaw i konkursów poświęconych dyscyplinie, czasopisma, opracowania albumowe i teoretyczne. Wybrane materiały internetowe i skrypty.
|
| Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
|---|---|
Zna w podstawowym zakresie psychologiczne uwarunkowania i aspekty twórczości i percepcji sztuki [13-EP-S1-ZPE.1_1] |
13-EP-S1-W12 [1/5] |
Dysponuje w aspekcie praktycznym podstawową wiedzą w zakresie metodyki edukacji artystycznej i dydaktyki sztuki [13-EP-S1-ZPE.1_2] |
13-EP-S1-W13 [2/5] |
Posiada właściwe kompetencje i jest przygotowany do pracy i współpracy w zespołach w ramach projektów i przedsięwzięć edukacyjnych w zakresie sztuki [13-EP-S1-ZPE.1_3] |
13-EP-S1-U06 [2/5] |
Posiada umiejętność dostosowania się do zmiennych okoliczności związanych z pracą zawodową i praktyką edukacyjną, jest zdolny do efektywnego wykorzystania wyobraźni, intuicji, twórczej postawy i samodzielnego myślenia w celu rozwiązywania problemów w procesie twórczym i edukacyjnym [13-EP-S1-ZPE.1_4] |
13-EP-S1-K08 [2/5] |
Dysponuje podstawowymi umiejętnościami praktycznymi w zakresie metodyki edukacji artystycznej i dydaktyki sztuki [13-EP-S1-ZPE.1_5] |
13-EP-S1-U15 [2/5] |
Świadomie posługuje się właściwa techniką oraz stosuje odpowiednią technologię podczas realizacji pracy artystycznej. Posiada umiejętności warsztatowe do realizacji zamierzonych celów artystycznych i edukacyjnych [13-EP-S1-ZPE.1_6] |
13-EP-S1-U04 [2/5] |
| Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
|---|---|---|
| Projekt artystyczny [13-EP-S1-ZPE.1_w_1] | Weryfikacja wiedzy i umiejętności twórczych w zakresie realizacji i kreowania zadań edukacyjnych.
Ocena umiejętności wykorzystania wiedzy oraz umiejętności adekwatnego wykorzystania zadań dla wskazanych grup docelowych. |
13-EP-S1-ZPE.1_1 |
| Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
| practical classes [13-EP-S1-ZPE.1_fs_1] | Realizacja ćwiczeń w pracowni. Omówienie zagadnień plastycznych, warsztatowych, projektowych itp.
Indywidualna praca ze studentem: korekty, konsultacje, podsumowania |
30 | Indywidualna praca koncepcyjna i projektowa; realizacja zadań w określonej technice i dla sprecyzowanej grupy docelowej; przygotowanie do prezentacji.
Weryfikacja zamierzeń artystycznych i edukacyjnych na etapie projektowania, realizacji i prezentacji prac. |
30 |
Projekt artystyczny [13-EP-S1-ZPE.1_w_1] |
| Attachments |
|---|
| Module description (PDF) |
| Syllabuses (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semester | Module | Language of instruction |
| (no information given) | ||