History of the 1st Language Literature 3 Field of study: Slavonic Studies
Programme code: W1-S1FS19.2021

Module name: History of the 1st Language Literature 3
Module code: W1-FS1-21-HL1J3
Programme code: W1-S1FS19.2021
Semester:
  • winter semester 2023/2024
  • winter semester 2022/2023
Language of instruction: depending on the choice
Form of verification: exam
ECTS credits: 4
Description:
Syntetyczne zajęcia kursowe obejmujące historycznoliteracki opis literatury I języka kierunkowego wraz z omówieniem tekstów reprezentatywnych dla kolejnych okresów rozwojowych od początków piśmiennictwa do początków XIX wieku. Studenci poznają tradycje językowe i literackie, zagadnienia tożsamości kulturowej i narodowej. Prezentowane są najważniejsze prądy literackie i najwybitniejsze dzieła literatury I języka kierunkowego w powiązaniu z szerszym kontekstem – ogólnosłowiańskim i europejskim, a także najciekawsze opracowania tekstów literackich począwszy od początków piśmiennictwa I języka kierunkowego do romantyzmu. Zajęcia prowadzone są w języku polskim lub obcym (bułgarskim, chorwackim, czeskim, macedońskim, serbskim, słowackim lub słoweńskim).
Prerequisites:
(no information given)
Key reading:
(no information given)
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
student definiuje podstawowe pojęcia z zakresu historii literatury I języka kierunkowego, odnoszące się do omawianego okresu rozwoju literatury I języka kierunkowego. [W1-FS1-21-HL1J3_1]
K_W03 [5/5]
student identyfikuje głównych twórców literatury I języka kierunkowego oraz charakteryzuje wiodące zjawiska, okresy i prądy literackie odnoszące się do literatury I języka kierunkowego od początków piśmiennictwa do początków XIX wieku. [W1-FS1-21-HL1J3_2]
K_U08 [4/5]
student potrafi zastosować posiadaną wiedzę dotycząca historii literatury I języka kierunkowego do wskazania zjawisk charakteryzujących kształtowanie się tożsamości narodowej obszaru I języka kierunkowego. [W1-FS1-21-HL1J3_3]
K_U06 [3/5]
student sytuuje najważniejsze ustalenia związane z literaturą I języka kierunkowego w perspektywie czasowej, odnosząc je do kontekstu ogólnosłowiańskiego. [W1-FS1-21-HL1J3_4]
K_U11 [2/5]
student potrafi uzasadnić swoje wybory, strategie i działania interpretacyjne oraz strategie wyszukiwania informacji z różnych źródeł, ich selekcji i syntetycznej prezentacji. [W1-FS1-21-HL1J3_5]
K _K01 [1/5]
Type Description Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related
Ocena pracy na zajęciach [W1-FS1-21-HL1J3_w_1]
Ewaluacja stopnia przyswojenia wiedzy na podstawie ocen cząstkowych / śródsemestralnych z pracy studenta na zajęciach i stopnia przygotowania do zajęć, znajomości lektur, aktywności na zajęciach i/lub testów śródsemestralnych.
W1-FS1-21-HL1J3_1 W1-FS1-21-HL1J3_2 W1-FS1-21-HL1J3_3 W1-FS1-21-HL1J3_4 W1-FS1-21-HL1J3_5
Praca semestralna [W1-FS1-21-HL1J3_w_2]
Ocena opanowania przez studenta umiejętności łączenia i porządkowania wiedzy zdobywanej na zajęciach z wiedzą zdobywaną podczas samodzielnej lektury oraz ocena opanowania przez studenta umiejętności wyszukiwania informacji z różnych źródeł, ich selekcji i syntetycznej prezentacji w formie referatu, prezentacji multimedialnej lub pracy pisemnej (opracowanie zagadnienia, recenzja, analiza i interpretacja tekstu literackiego) - wybór formy wskazany w sylabusie.
W1-FS1-21-HL1J3_1 W1-FS1-21-HL1J3_2 W1-FS1-21-HL1J3_3 W1-FS1-21-HL1J3_4 W1-FS1-21-HL1J3_5
Egzamin [W1-FS1-21-HL1J3_w_3]
Weryfikacja w formie ustnej lub pisemnej stopnia przyswojenia przez studenta wymaganej wiedzy i umiejętności z zakresu omawianych w trakcie zajęć i wskazanych w sylabusie zagadnień.
W1-FS1-21-HL1J3_1 W1-FS1-21-HL1J3_2 W1-FS1-21-HL1J3_3 W1-FS1-21-HL1J3_4 W1-FS1-21-HL1J3_5
Form of teaching Student's own work Assessment of the learning outcomes
Type Description (including teaching methods) Number of hours Description Number of hours
discussion classes [W1-FS1-21-HL1J3_fs_1]
Metody: 1. obrazowe (prezentacja multimedialna) 2. słowne (objaśnienie, wyjaśnienie) 3. praktycznego działania (konwersatorium, dyskusja dydaktyczna, lektura tekstów źródłowych) Indywidualna praca ze studentem. Udział w egzaminie.
30
Bieżące przygotowanie do zajęć. Lektura testów źródłowych. Przygotowanie pracy semestralnej. Samodzielna realizacja wskazanych partii materiału. Udział w konsultacjach. Przygotowanie do egzaminu i udział w nim.
70 Ocena pracy na zajęciach [W1-FS1-21-HL1J3_w_1] Praca semestralna [W1-FS1-21-HL1J3_w_2] Egzamin [W1-FS1-21-HL1J3_w_3]
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)