Social Media Field of study: Media Cultures
Programme code: W1-N1KM19.2021

Module name: Social Media
Module code: 02-MO1N-13-41
Programme code: W1-N1KM19.2021
Semester: winter semester 2023/2024
Language of instruction: Polish
Form of verification: course work
ECTS credits: 3
Description:
studenci poznają specyfikę mediów społecznościowych: łączenie roli konsumenta i producenta tych mediów, autentyczność prezentowanych treści, problem wyboru medium, rolę sprzętu i oprogramowania, kontrolę w sferze tych mediów. Studenci zapoznają się z różnymi kategoriami mediów Web. 2.0 i 3.0. Poznają mechanizmy ich działania, powstawania nowych trendów, możliwości krytycznej analizy medioznawczej.
Prerequisites:
Brak.
Key reading:
Literaturę każdorazowo określa prowadzący.
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie [41_K01]
02-MO1SN-13_U14 [5/5]
umie sformułować pytanie badawcze i przeprowadzić analizę wyselekcjonowanych zagadnień związanych z mediami społecznościowymi; potrafi dobierać metody i narzędzia analityczne w zależności od specyfiki badanego materiału [41_U02]
02-MO1SN-13_U02 [5/5]
potrafi rozpoznać różne rodzaje wytworów kulturowych zapośredniczonych w mediach społecznościowych; umie przeprowadzić ich krytyczną analizę i interpretację z zastosowaniem poznanych metod [41_U05]
02-MO1SN-13_U05 [5/5]
identyfikuje rodzaje struktur społecznych obecnych w mediach społecznościowych i umie wskazać ich istotne elementy [41_U12]
02-MO1SN-13_U12 [5/5]
umie wskazać społeczne funkcje mediów społecznościowych, potrafi przy tym wskazać szanse i zagrożenia dla człowieka w nie zanurzonego [41_U13]
02-MO1SN-13_K04 [5/5]
umie wskazać społeczne funkcje mediów społecznościowych, potrafi przy tym wskazać szanse i zagrożenia dla człowieka w nie zanurzonego [41_U14]
02-MO1SN-13_U13 [5/5]
ma podstawową wiedzę o głównych kierunkach rozwoju namysłu nad mediami społecznościowymi w naukach o komunikacji i ich najważniejszych ustaleniach [41_W06]
02-MO1SN-13_W06 [5/5]
zna elementarną terminologię z zakresu medioznawstwa i wiedzy o komunikacji kulturowej odnoszącą się do mediów społecznościowych; zna i rozumie podstawowe metody analizy i interpretacji zachowań komunikacyjnych w mediach społecznościowych [41_W07]
02-MO1SN-13_W07 [5/5]
ma podstawową wiedzę o społecznym i medialnym funkcjonowaniu człowieka oraz ich dynamice; zna rodzaje więzi społecznych odpowiadających kierunkom penetracji mediów społecznościowych przez naukę o mediach i komunikacji kulturowej [41_W14]
02-MO1SN-13_W14 [5/5]
Type Description Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related
obserwacja weryfikująca [02-MO1SN-13-w_o]
ocena postaw i kompetencji
41_K01 41_U02 41_U05 41_U12 41_U13 41_U14 41_W06 41_W07 41_W14
projekt [02-MO1SN-13-w_p]
sprawdzenie wiedzy, umiejętności i kompetencji w oparciu o treść zajęć i literaturę wskazaną w sylabusie
41_U05 41_U13 41_U14 41_W06
Form of teaching Student's own work Assessment of the learning outcomes
Type Description (including teaching methods) Number of hours Description Number of hours
lecture [02-MO1N-13-f_w]
wykład konwersatoryjny
10
studiowanie tekstów naukowych, obejmujące samodzielne przyswojenie wiedzy na podstawie wskazanej lektury; obserwacja zachowań komunikacyjnych zapośredniczonych medialnie
80 obserwacja weryfikująca [02-MO1SN-13-w_o] projekt [02-MO1SN-13-w_p]
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)