Selected Issues of History, Theory and Practice of Advertisement Field of study: Media Cultures
Programme code: W1-N1KM19.2021

Module name: Selected Issues of History, Theory and Practice of Advertisement
Module code: 02-MO1N-13-37b
Programme code: W1-N1KM19.2021
Semester: summer semester 2022/2023
Language of instruction: Polish
Form of verification: course work
ECTS credits: 2
Description:
Moduł Wybrane zagadnienia z historii, teorii i praktyki reklamy ma dać studentom ogólną orientację w zakresie wskazanym w nazwie przedmiotu. We stępie studenci zostają wprowadzeni w historię reklamy, psychologię reklamy, także w takie zagadnienia, jak estetyka reklamy czy kicz w reklamie. Uczą się dostrzegać najważniejsze związki pomiędzy reklamą i sztuką. Zaznajamiają się również, w ogólnym zarysie, ze strategiami kampanii reklamowych, czy zjawiskami bardziej szczegółowymi, np. product placement. Poświęcają uwagę rozważeniu zagadnienia budowania rzeczywistości społecznej przez reklamę. W czasie trwania kursu studenci rozważają ponadto estetyczne i etyczne granice w reklamie.
Prerequisites:
Brak.
Key reading:
Literaturę każdorazowo określa prowadzący (szczegóły w sylabusie).
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
potrafi współdziałać w grupie, przyjmując w niej różne role [37b_K02]
02-MO1SN-13_U15 [5/5]
potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie i innych zadania [37b_K03]
02-MO1SN-13_U16 [5/5]
potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną w analizie konkretnych przekazów reklamowych; sprawnie i ze zrozumieniem posługuje się specjalistyczną terminologią [37b_U04]
02-MO1SN-13_U04 [5/5]
umie wskazać zastosowane w reklamie środki wyrazu; rozumie specyfikę poszczególnych komunikatów reklamowych [37b_U05]
02-MO1SN-13_U05 [5/5]
w oparciu o zdobytą wiedzę umie przygotować projekt kampanii reklamowej [37b_U08]
02-MO1SN-13_U08 [5/5]
posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych związanych z rozwojem reklamy [37b_U14]
02-MO1SN-13_U13 [5/5]
ma uporządkowaną wiedzę ogólną z zakresu historii, teorii i praktyki reklamy; zna podstawową terminologię [37b_W03]
02-MO1SN-13_W03 [5/5]
ma podstawową wiedzę o powiązaniach kulturoznawczej analizy reklam z oglądem reklamy przez inne dziedziny i dyscypliny naukowe, tj. estetyka, wiedza o sztuce, psychologia, socjologia [37b_W05]
02-MO1SN-13_W05 [5/5]
ma podstawową wiedzę o głównych kierunkach rozwoju badań nad reklamą [37b_W06]
02-MO1SN-13_W06 [5/5]
ma wiedzę o rodzajach struktur i instytucji społecznych oraz ich elementów [37b_W12]
02-MO1SN-13_W12 [5/5]
Type Description Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related
dyskusja sprawdzająca [02-MO1SN-13-w_d]
sprawdzenie umiejętności i kompetencji na podstawie dyskusji na temat wskazanych lektur
37b_K02 37b_K03 37b_U08 37b_U14 37b_W06 37b_W12
prezentacja [02-MO1SN-13-w_p]
prezentacja multimedialna wybranego tematu z zakresu teorii i praktyki reklamy
37b_U04 37b_U05 37b_W03 37b_W05
projekt [02-MO1SN-13-w_r]
przygotowywany w grupach projekt kampanii reklamowej wykorzystujący wiedzę nabytą podczas zajęć
37b_K02 37b_K03 37b_U08
Form of teaching Student's own work Assessment of the learning outcomes
Type Description (including teaching methods) Number of hours Description Number of hours
laboratory classes [02-MO1N-13-f_l]
dyskusja na temat wskazanych lektur i analiza przekazów reklamowych, elementy wykładu na temat historii reklamy, prezentacje wybranych tematów z zakresu praktyki reklamy oraz przygotowanych projektów kampanii reklamowej
20
praca ze wskazaną literaturą przedmiotu, przygotowanie w grupach prezentacji wybranego tematu oraz projektów kampanii reklamowych
40 dyskusja sprawdzająca [02-MO1SN-13-w_d] prezentacja [02-MO1SN-13-w_p] projekt [02-MO1SN-13-w_r]
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)