From Reportage to Tabloid
Field of study: Media Cultures
Programme code: W1-N1KM19.2021
| Module name: | From Reportage to Tabloid |
|---|---|
| Module code: | 02-MO1N-13-18b |
| Programme code: | W1-N1KM19.2021 |
| Semester: | summer semester 2022/2023 |
| Language of instruction: | Polish |
| Form of verification: | course work |
| ECTS credits: | 2 |
| Description: | Moduł Od reportażu do tabloidu ma na celu wykształcenie u studenta umiejętności pisania i interpretowania podstawowych gatunków związanych z rozwojem prasy, takich jak: reportaż, felieton, artykuł publicystyczny, recenzja, komentarz, czy wywiad prasowy. Kurs ma także kształtować znajomość cech wypowiedzi publicystycznych, a także uczyć wykorzystania warsztatu dziennikarskiego dla tworzenia i redagowania gatunków informacyjnych i publicystycznych. Student poznaje zarówno historię jak i teorię tych gatunków ze szczególnym uwzględnieniem ewolucji związanej ze zmieniającą się rzeczywistością mediów, tak by miał możliwość orientacji i wartościowania współczesnej twórczości związanej z prasa i jej rynkowych mechanizmów. |
| Prerequisites: | Brak. |
| Key reading: | Literaturę każdorazowo określa prowadzący (szczegóły w sylabusie). |
| Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
|---|---|
Samodzielnie potrafi wyszukiwać, selekcjonować i analizować informacje zaczerpnięte z podanych tekstów źródłowych. [18b _U01] |
02-MO1SN-13_U01 [5/5] |
Potrafi przeprowadzić krytyczną analizę i interpretację dowolnie wybranej wypowiedzi publicystycznej. [18b _U02] |
02-MO1SN-13_U02 [5/5] |
Student umie oceniać ich wartości literackie, rynkowe i komercyjne (w kontekście mód aktualnych lansowanych przez rozmaite media). [18b_ U05] |
02-MO1SN-13_U05 [5/5] |
Student bierze aktywny udział w dyskusji. Potrafi ustnie i pisemnie przedstawić wyniki indywidualnego obcowania z tekstem. [18b _U09] |
02-MO1SN-13_U09 [5/5] |
Ma uporządkowaną wiedzę ogólną dotyczącą genezy i ewolucji gatunków związanych z rozwojem prasy. [18b_W01] |
02-MO1SN-13_W01 [5/5] |
Zna szczegółowo zarówno gatunki literackie mające proweniencję związaną z rozwojem prasy jak i gatunki dziennikarskich, z podziałem na informacyjne i publicystyczne. Zna podstawowe konwencje pisania takich tekstów, retorykę i perswazyjne chwyty zapewniające „ dialog” z odbiorcą. [18b _W04] |
02-MO1SN-13_W04 [5/5] |
Ma elementarną wiedzę o roli i znaczeniu, jaką reportaż, felieton, artykuł publicystyczny, recenzja, komentarz, czy wywiad prasowy odgrywają w naukach humanistycznych i społecznych oraz zmediatyzowanej rzeczywistości społecznej. [18b _W05] |
02-MO1SN-13_W05 [5/5] |
Zna i rozumie podstawowe metody analizy i interpretacji wybranych zjawisk , oraz ma podstawową wiedzę o najnowszych metodach badania gatunków publicystycznych. Ma świadomość historycznej zmienności tych metod. [18b _W07] |
02-MO1SN-13_W07 [5/5] |
| Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
|---|---|---|
| dyskusja sprawdzająca [02-MO1SN-12-w_d] | Sprawdzenie umiejętności interpretacyjnych dotyczących omawianych gatunków. |
18b _U02 |
| test/praca pisemna [02-MO1SN-12-w_t] | Sprawdzian pod kątem umiejętności samodzielnego posługiwania się zdobyta wiedzą w zakresie tworzenia podstawowych gatunków dziennikarskich. |
18b _U01 |
| Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
| laboratory classes [02-MO1N-12-f_ l] | Praca z tekstem publicystycznym, analiza, interpretacja tekstów, dyskusja dydaktyczna. |
10 | Praca ze wskazaną literaturą przedmiotu obejmująca samodzielne przyswojenie wiedzy w zakresie wskazanych zagadnień. |
30 |
dyskusja sprawdzająca [02-MO1SN-12-w_d] |
| Attachments |
|---|
| Module description (PDF) |
| Syllabuses (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semester | Module | Language of instruction |
| (no information given) | ||